5x wat je kunt bereiken met een geoptimaliseerde website

‘Leuk dat je zegt dat we met website optimalisatie aan de slag moeten gaan, maar wat levert dat nou op?’ 

Deze vraag krijg ik vaak. Ik geef je daar graag inzicht in, zodat jij weet waar je het voor doet 😉

#1 Verhoogde omzet

Door aan de slag te gaan met website optimalisatie kun je met hetzelfde aantal websitebezoeken voor meer omzet en verkopen zorgen. Je gaat namelijk aan de slag met het opsporen van de pijnpunten van je website. Daarnaast kijk je ook wat jouw doelgroep laat twijfelen en wat jouw doelgroep juist motiveert om een aankoop te doen. Door je doelgroep door en door te kennen kun je hierop inspelen op je website. Dit kunnen zowel aanpassingen in content/tekst zijn, maar ook in design. 

Een rekenvoorbeeld wat laat zien hoe je je omzet kunt verhogen met conversie optimalisatie:

Stel je huidige aantal website sessies is 50.000 per maand en je conversieratio is 2,5% en je gemiddelde orderwaarde is €350, dan heb je een omzet van €437.500
(50.000 x 0,025 x 350).

Wanneer je met website optimalisatie aan de slag gaat kan je conversieratio bijvoorbeeld stijgen naar 2,7%. Dit zorgt ervoor dat je omzet stijgt naar €472.500

#2 Betere ROI

Een betere website zorgt ervoor dat je meer waarde haalt uit je bestaande website bezoekers. Als ondernemer zal je waarschijnlijk meerdere kanalen inzetten, zoals zoekmachine adverteren (SEA), zoekmachine optimalisatie (SEO), e-mailmarketing, social media. Je wilt natuurlijk dat deze marketing inspanningen zoveel mogelijk opleveren. Door met website optimalisatie aan de slag te gaan zal je huidige marketinginspanningen efficiënter en kosteneffectiever worden. 

#3 Concurrentievoordeel

Filters die niet werken, informatie die niet te vinden is, een te lang formulier..
Een slecht werkende website zorgt voor irritatie bij je websitegebruiker en is ook niet goed voor je imago. Een goed geoptimaliseerde website kan je een concurrentievoordeel geven. Je zorgt voor een betere gebruikerservaring en voor een betere waarde propositie voor je website gebruikers. 

#4 Een betere gebruikerservaring

Wanneer je kan achterhalen wat de pijnpunten van je website zijn, kan je doelgericht aan de slag gaan met het optimaliseren van je website. Door middel van data en Hotjar analyses kan je erachter komen waar je pijnpunten van je website zitten. Door alle pijnpunten van je website te noteren en prioriteren kun je je website gaan verbeteren. 

#5 Langetermijnvoordelen 

Website optimalisatie is een continu proces. Door continu de wensen en behoeften van je doelgroep te onderzoeken en in de gaten te houden, zorg je ervoor dat je website voor lange termijn verbetert. Dit zorgt er ook voor dat je marketing inspanningen voor lange termijn meer opbrengen dan als je niets aan website optimalisatie zou doen. 

Ben je benieuwd wat jouw pijnpunten van je website zijn en hoe je dit kunt verbeteren? Neem contact op en dan kijken we samen naar de mogelijkheden!

Het optimale resultaat uit jouw website halen? Plan een vrijblijvend kennismakingsgesprek in!

Kennismakingsgesprek aanvragen

✓ Vrijblijvend kennismakingsgesprek

✓ Sparringspartner voor online marketing

✓ +5 jaar online marketing ervaring