Maandelijkse website optimalisatie
✓ Elk maand nieuwe verbeterpunten voor je website
✓ Continu je website prestaties laten groeien
✓ De hele website wordt onder de loep genomen
Voor als je áltijd je website in orde wilt hebben!
Ben je verantwoordelijk voor de prestatie van een website en gaan onderstaande vragen weleens door je hoofd?
· Hoe kan ik meer omzet uit mijn website halen?
· Waar haken de meeste bezoekers op mijn website af?
· Waarom haken mijn websitebezoekers af?
· Wat zijn de belangrijkste verbeterpunten voor mijn website?
· Hoe ziet mijn doelgroep op mijn website er uit?
· Vanuit welke kanalen converteren mijn websitebezoekers niet goed en hoe komt dat?
Met maandelijkse website optimalisatie krijg je antwoord op deze vragen. Websitegedrag veranderd continu door seizoensinvloeden en andere externe factoren, daardoor is maandelijkse website optimalisatie erg belangrijk. Door ‘in gesprek’ te gaan met je websitegebruiker weet je wat je websitebezoekers motiveert om een aankoop te doen en weet je ook waar de pijnpunten van je website zitten. Speel hier op in en je website prestaties verbeteren. Denk aan meer aanvragen, verkopen, leads, hogere betrokkenheid, kwalitatief beter verkeer voor je website en een gebruiksvriendelijkere website.
Hoe ziet het proces voor maandelijkse website optimalisatie er uit?
Allereerst leer ik jou en het bedrijf graag beter kennen. Wat zijn je ambities? Waar wil je naartoe groeien? Wat zijn de belangrijkste producten? Wat zijn de unique selling points van het bedrijf? Zijn er specifieke maanden die beter lopen dan andere maanden?
Samen maken we een 0-meting en stellen we doelen. Waar willen we over 1 jaar staan en hoe gaan we dat bereiken.
Meten = weten. Daarnaast is het belangrijk dat we op basis van de data van websitegebruikers beslissingen gaan maken. Hiervoor is toegang tot Google Analytics nodig. Daarnaast zal Hotjar nog meer inzichten geven in wat websitebezoekers daadwerkelijk uitspoken op je website. Waar klikken ze op en waar haken ze af? Ik help jullie bij de implementatie van Hotjar op de website.
Vervolgens is het tijd om de data te gaan analyseren en op zoek te gaan naar de pijnpunten van de website. De data wordt omgezet in begrijpelijke taal en conclusies. Er wordt bijvoorbeeld gekeken waar op de website de uitstap het hoogst is en waar op de website de grootste impact gemaakt kan worden. Maandelijks zal er een analyse analyse gemaakt worden. Dit is nodig, omdat elke maand het websitegedrag van je websitebezoekers veranderd. Dit kan o.a. komen door seizoensinvloeden en een veranderende vraag van type producten of diensten.
Door 4+ jaar ervaring website optimalisatie specialist heb ik al veel klanten mogen helpen en veel websites geanalyseerd. De kennis die ik heb opgedaan deel ik graag met je. Zo weet ik wat wel en wat niet werkt op een website en wat de must haves zijn voor een website. Daarnaast zullen we ook onderdelen moeten testen om te kijken wat het beste aansluit bij jouw doelgroep en website.
Het is zeer waardevol om Hotjar maandelijks op je website te laten draaien. Het websitegedrag van je websitebezoekers veranderd voortdurend en is daarom goed om in de gaten te houden.
Vragen die je maandelijks beantwoord krijgt:
- Waar lopen websitebezoekers vast op de website?
- Welke informatie op mijn website ontbreekt?
- Zijn belangrijke elementen op de website wel goed genoeg zichtbaar en wordt er op geklikt?
De punten die uit Hotjar komen zullen je verrassen en zelf had je vaak niet kunnen bedenken dat je websitebezoeker deze vragen en twijfels zou hebben. Vervolgens kunnen we deze lessen uit Hotjar meenemen naar de praktijk en maken we een plan hoe we het op de website kunnen implementeren.
Maandelijks duiken we dieper in op een bepaald onderdeel van de website. Hierbij kun je denken aan:
- Homepage,
- Categoriepagina
- Detailpagina
- Bestelproces/boekproces
- Themalandingspagina’s
- Over ons pagina
- FAQ
- Filterfunctie
Ook kunnen we per maand meer tijd vrijmaken voor andere technieken om conversie te verhogen:
- Customer journey uittekenen
- Conversiegericht copywriting
- A/B testen
- Usability & gebruikersonderzoek
- CRO proces design
- Heat mapping, scroll mapping
Maandelijks plannen we een meeting in om de verbeterpunten, de resultaten en de volgende maand te bespreken. Ook zullen we tijdens deze meeting bespreken of er belangrijke periodes/dagen/events zijn waar we rekening mee moeten houden op de website.
Maandelijks gaan we aan de slag om de website te verbeteren. Er zal een prioriteiten overzicht gemaakt worden met alle actiepunten. De webbouwer zal betrokken worden bij technische verbeterpunten.
Veelgestelde vragen
- PDF presentatie met alle verbeterpunten
- Excel document met alle actiepunten geprioriteerd
- Prioriteitenlijst top 5
- Maandelijkse analytics analyse
- Rapportage website resultaten
Verder help ik bij de begeleiding van het gehele website optimalisatie proces en betrek ik alle stakeholders (bijvoorbeeld de webbouwer) erbij. Maandelijks hebben we een meeting (of vaker indien gewenst) om de voortgang te bespreken en ideeën uit te werken.
Elke website verschilt van elkaar, daardoor zal er een op maat gemaakt voorstel samengesteld worden. N.a.v. het kennismakingsgesprek waar jullie wensen in besproken zijn kan de offerte opgemaakt worden. De prijs is afhankelijk van het aantal websitepagina’s en de ‘volwassenheid’ waarin de website zich bevindt.
Minimaal aantal uur wat per maand afgenomen moet worden is 8 uur.
Met maandelijkse website optimalisatie speel je in op het veranderende gedrag van je websitebezoekers (seizoensinvloeden en andere externe factoren). Daarnaast komt je achter meer pijnpunten van je website dan als je 1x grondig naar je website kijkt. Door elke maand aan de slag te gaan met je website zal je structureel betere resultaten gaan zien.
Het kan zo zijn dat je niet direct wat verkoopt op je website. Vind je het belangrijk om een representatieve uitstraling van je website te hebben en te zorgen dat websitebezoekers kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn? Dan is website optimalisatie zeker wat voor jou! Je website is ten slotte je online visite kaartje.
Op elke website zijn verbeterpunten te vinden ongeacht in welke branche je werkzaam bent. Voor alle branches kunnen website scans uitgevoerd worden waar unieke verbeterpunten uit zullen komen.
Tools om jouw website te verbeteren
Reviews van klanten
UITSTEKEND Gebaseerd op 3 recensies Mister Marcel2025-01-10Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Jaimy heeft voor ons de bestaande website geupdate en een nieuwe ernaast gemaakt. We worden nu veel beter gevonden en krijgen zo meer aanvragen binnen. Daarin hadden we nogal wat eisen maar Jaimy heeft het meer dan waar gemaakt. Ondanks haar nog relatieve jonge leeftijd communiceert Jaimy zeer goed, duidelijk en prettig. Onderneemt zelfstandig haar acties zodat alleen het eindresultaat besproken hoeft te worden. Kortom, zeer fijn om mee samen te werken, wat we ook blijven doen. Jean Haasbroek2024-12-11Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Een mooie website is vandaag niet meer voldoende. Nee, een website moet goed gevonden worden, het moet voor je bezoekers duidelijk zijn dat ze bij jou aan het juiste adres zijn. Het moet ze duidelijk maken dat jij hun pijn snapt, dat jij die weet op te lossen en wat het ze op kan leveren. Je website moet ze aan de hand nemen en helpen om klant bij jou te worden. Terwijl dit soort zaken mijn interesse kregen kwam Jaimy op mijn pad, ik vroeg haar mijn website onder de loep te nemen en zij begon met mij de juiste vragen te stellen en kwam vervolgens met een uitgebreide presentatie en lijst met verbeterpunten terug. Ik was onder de indruk van haar uitgebreide analyse, inlevingsgevoel en welke nuttige punten ze wist te noemen voor het verbeteren, of converterender maken van mijn website. Ik kan iedereen die een volgende stap wil maken met hun website aanbevelen om met haar aan de slag te gaan. Maar beter nog als je een (her)nieuw(de) website gaat ontwikkelen haar er zo vroeg mogelijk bij te betrekken en meteen een optimale website neer te zetten. Wilco Hoogeveen2024-11-06Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Jaimy heeft afgelopen maand onze website (Turf Events) geanalyseerd en een uitgebreid verslag opgeleverd met bevindingen en tips hoe we onze 'websiteflow' kunnen optimaliseren. Er was weinig input nodig vanuit ons, 'opeens' lag daar een zeer volledig rapport dat rustig en duidelijk door Jaimy is toegelicht. We zijn druk bezig haar tips door te voeren en kunnen dus nog niks zeggen over hoeveel effect het gaat hebben, maar wat er is opgeleverd is volledig naar wens. De communicatie was duidelijk en prettig. Kortom; niks op aan te merken!
Het optimale resultaat uit jouw website halen? Plan een vrijblijvend kennismakingsgesprek in!

✓ Elk maand nieuwe verbeterpunten voor je website
✓ Continu je website prestaties laten groeien
✓De hele website wordt onder de loep genomen